CMV-jeugd VC Gilze goed van start

Zondag 7 oktober was de eerste wedstrijdronde van de reeks van 8 CMV-toernooien van dit seizoen.
Gilze 3 mocht het spits afbijten, dit seizoen voor het eerst op niveau 4. Bij dit niveau moet er verplicht 3 maal overgespeeld worden en hoeft niet na elke rally doorgedraaid te worden. Ook de service moet nu vanaf de achterlijn en niet meer willekeurig in het veld, zoals ze gewend waren op niveau 3.
Isabella had zich geblesseerd op de kermis en moest ziek thuis blijven. Gelukkig was er een supporter van gelijke lengte en geslacht bereid om in te vallen. De eerste wedstrijd was tegen Condor 1, een team dat vorig seizoen ook al op niveau 4 speelt. Dit was te zien in hun spel, Gilze verloor de eerste set met 21-14. De tweede set begon Gilze sterker, in de korte rust werd benadrukt dat de service wel heel belangrijk is, omdat bij een foute service je punten aan de tegenpartij cadeau doet. De kinderen pakten de tips goed op en wonnen de tweede set vrij gemakkelijk met 17-27. De tweede wedstrijd was tegen Atak 4, Gilze had een goede service en speelde verder goed over zodat er ook via de aanval werd gescoord.
In de derde partij moest Gilze harder werken tegen Volley Tilburg 1. Gilze begon beide sets met een voorsprong, daarna kwam VolleyTilburg terug, zodat Gilze weer achter kwam te staan. Uiteindelijk wist Gilze toch goed terug te komen en wonnen beide sets met 22-18. Goed gespeeld Fenne, Manou, Tygo en Rick.
Gilze 1 bestaande uit Elle, Vera, Marit en Amy spelen op niveau 6. Dit is al echt volleybal, iets kleiner veld en je speelt met 3 of 4 spelers in het veld. Afwijkend van het gewone volleybal is dat je bonus punten kunt verdienen als je in de drie keer overspeelt.
De eerste wedstrijd tegen CSS1 ging moeiteloos en werd gewonnen met 33-11 en 38-11.
De tweede wedstrijd tegen 3 meiden van Volley Tilburg ging moeizamer en werd verloren met 16-41 en 15-35.
Gelukkig was er na dit blok van 2 wedstrijden een half uurtje pauze waarin de meiden konden op laden voor de laatste 2 wedstrijden. De derde wedstrijd werd weer makkelijk gewonnen met 32-17 en 26-18. En ook de vierde en laatste wedstrijd werd vrij gemakkelijk gewonnen met 33-17 en 34-22.
Gilze 2 bestaande uit Rens, Pepper, Maaike en Lisan, moest weer een beetje wennen en troffen meteen de sterkste tegenstander Volley Tilburg 2. De wedstrijd werd verloren met 18-33 en 13-35.
De tweede wedstrijd begon als een spannende strijd, de eerste set eindigde in 24-22 voor Gilze. De tweede set was Gilze 2 veel sterker en won met 30-12.
Na de korte pauze begon Gilze 2 aan de laatste wedstrijd tegen Atak 2. Gilze 2 serveerde goed waardoor ze vrij makkelijk op voorsprong kwamen. Af en toe werd zelfs een bonus punt verdiend. De wedstrijd werd gewonnen met 29-12 en 22-16.
Al met al een goed begin van het seizoen voor de CMV-jeugd.