CSS JC1 – Gilze JC1

23 februari speelde Gilze een derde wedstrijd tegen CSS. Een beetje ongebruikelijk, maar zo gepland omdat er iets te weinig teams in de poule zitten. Het team trok toch wel enigszins gehavend richting Rijen. Tijn helaas afwezig, Janouk amper hersteld van een week griep, Vera en Marlou met een lichte blessure. Coach Erwin moest dus wat creatief worden met de teamindeling over de sets.
Na het inspelen bleek Janouk toch redelijk ok en het eerste zestal stapte in het veld. Met een sterke service pakte Gilze een kleine voorsprong, maar CSS liet zich deze keer niet zomaar van het veld spelen. Door wat foutjes bij Gilze kwam CSS zelfs voor. Een timeout keerde het tij weer, maar het bleef tot 19-17 spannend. Pas toen wist Gilze door te drukken naar 25-18.
Set twee had CSS de betere service in het begin en Gilze keek al snel tegen een achterstand aan. Even later ging het gelijk op tot ongeveer 17-17. Ook toen liep het bij Gilze net iets beter met weer 25-18 als resultaat.
De derde set leek het of er maar één goede servicekant was, want nu liep het bij Gilze weer goed. Het team kreeg wat meer grip op de wedstrijd en liet CSS niet meer zover terug komen, 25-13.
In de vierde set leek de concentratie bij CSS wat weg, want passes vlogen alle kanten op. De gilse spelers maakten hier handig gebruik van en serveerden zich binnen no time naar een 15 punten voorsprong. Heel even pakte CSS nog wat balletjes terug, maar met 25-11 kwam de set snel tot een einde. Hoewel wat spannende momenten, toch weer een volle winst mee naar Gilze.