Gilze 2 verbaast zichzelf

Afgelopen maandag kregen we met HOVOC 2 de regerend kampioen op bezoek. Daarom waren de verwachtingen vooraf niet te hoog gespannen. We zouden het moeilijk krijgen. Maar extra gemotiveerd door de teamfoto met de sponsor van onze nieuwe wedstrijdshirts begonnen we scherp aan de wedstrijd. We serveerden goed en stopten veel arbeid in ons spel. Zo hielden we de tegenstander er verbazend gemakkelijk onder en wonnen de set met 25-12.
De tweede set begon een stuk minder. Door een reeks slechte passes kwamen we op achterstand en moesten we aan een inhaalrace beginnen. We kwamen nog maximaal dichtbij maar net niet genoeg: 23-25.
In de derde set waren de zaken weer omgedraaid. Wij hadden de meeste servicedruk en speelden vandaar uit een goede set. Vooral onze middenaanval kwam enkele malen uitstekend door. Zo wonnen we met 25-17.
Inmiddels geloofden we in een stuntje en begonnen gemotiveerd aan de vierde set. We kwamen ook nu op voorsprong maar HOVOC wilde zich ditmaal niet gewonnen geven. Zo werd het een heftige gelijkopgaande set. In de hectische slotfase trokken wij echter aan het langste eind: 26-24.
Zo boekten we een onverwachte overwinning en tot onze eigen verbazing leverde dat zelfs de eerste plaats op de ranglijst op. Dat moest uiteraard gevierd worden in het Sportcafé, waar we ons de traditionele overwinningschaal goed lieten smaken.