Gilze JC1 pakt 1e positie

Wedstrijdverslag Condor JC1 – Gilze JC1
9 februari kon er eindelijk weer ’s een wedstrijdje gespeeld worden na het last-minute vervallen van die van 2 februari. Op volle sterkte vertrok het team met achten rond half twee richting Loon op Zand. Daar stond ons een nieuwe tegenstander te wachten, Condor JC1.
Het duurde even voor het inspelen en inslaan kon beginnen, maar uiteindelijk dan toch gestart met de wedstrijd. De eerste set moest Gilze weer eventjes wennen aan de opstelling en de tegenstander, zoals wel vaker gebeurd. In het begin ging het vrij aardig op met een lichte achterstand voor Gilze. Het lukt echter halverwege niet meer zo goed om de pass onder controle te krijgen, dus weinig aanvallen richting Condor. Die kreeg daardoor vrij spel en benutte die kans ook. Condor won met 25-16. Ondertussen waren de gilse volleyballers wel wat beter wakker geworden. Dit leek begin van de tweede set nog niet heel veel effect te hebben, met wisselend een kleine voorsprong voor Gilze of Condor. Echter pakte Gilze de tegenstander nu terug op hun foutjes. En won met 25-19.
De derde set begon de weegschaal meer om te slaan naar Gilze. Enkele foutpasses van Condor die boven op het net uitkwamen maakte Isa onmiddellijk af en de tegenstander had het nakijken. Ondanks diverse plotselinge ballen over het net die nog iets te vaak op de grond vielen, pakte Gilze het voortouw in de rally’s en wist mooie plaatsballen en reddingsballen te spelen. Met de beloning van 25-17 winst. De vierde set zou weer beslissen of de partij nu gelijk klaar was. Gilze moest weer even een paar punten wennen aan de gewijzigde opstelling, maar zette al snel een tandje bij. De gilse coaches deden hun best om de spelers alert te houden. Die van Condor probeerde met wissels en timeouts zijn team te laten herpakken. Maar Gilze leek de overwinning geroken te hebben, want Condor kreeg maar weinig kansen meer om terug te komen. Met een ruime 25-14 haalden Marlou, Elle, Janouk, Anouk, Job en Tijn de winst binnen. Reden voor een high five met Isa en Vera erbij en de coaches. Daarna weer terug richting Gilze om van de rest van het weekend te genieten. Gilze JC1 staat nu na drie gespeelde wedstrijden op de 1e plaats in de poule met 14 punten. Hoppa!!