Nevobo Jeugd C pakt ook eerste thuiswedstrijd de winst

VC Gilze – ’t Aogje

Afgelopen zaterdag de 29e de eerste thuiswedstrijd van het seizoen. De tribune vol met papa’s, mama’s, opa’s, oma’s, ooms en tantes. En zelfs geïnteresseerden van de club zelf.

’t Aogje is een team wat alleen uit jongens bestaat. Zij startten de wedstrijd met een gezamenlijke persoonlijke peptalk voor de serveerder. Gilze raakte hierdoor volledig uit haar concentratie, wat waarschijnlijk ook de bedoeling was. Gilze keek al snel tegen een achterstand aan van 1-6. Een time-out moest Gilze terugbrengen in het spel. Gilze had moeite met de concentratie, met de services van de tegenstander en er was geen samenspel. We haalden met moeite de tien. De eerste set werd dan ook verloren met 12-25.

In de tweede set begon Gilze met de opslag. De eerste bal was meteen een punt en de coach riep vanaf de kant “we staan voor”. In deze set ging het wat meer gelijk op. Gilze behaalde een kleine voorsprong, waardoor de tegenstander een time-out aanvroeg. De spelers van Gilze werden door de coach beloond op een high five. Met slimme tips werden de spelers weer het veld ingestuurd. In tegenstelling tot in de eerste set, werd er nu veel meer samengespeeld. De pass kwam bij de set-upper die de bal naar de aanvallers probeerde te spelen. Gilze behield haar voorsprong en wist de tweede set naar zich toe te rekken.

De derde set begon ’t Aogje weer met serveren. Gilze had moeite met het juist verwerken van die services. Gilze had ook moeite met de blokdekking en zag ’t Aogje weer uitlopen. Gilze werkte hard voor elke bal, maar verloren toch de derde set.

De vierde set begonnen we zelf weer met de opslag. Een paar goede servicebeurten en Gilze liep zowaar uit in de vierde set. Het geloof dat ze deze set ook weer konden pakken met goede services en een paar geplaatste ballen. Veel fouten van ’t Aogje en het harde werk van Gilze zorgden er inderdaad voor dat Gilze de vierde set won.

Er kwam een beslissende vijfde set. Het Gilzer team had bedacht dat ze alleen aan de kant van het wandrek konden winnen. De aanvoerder koos dan in de vijfde set ook niet voor het voordeel van de opslag, maar voor de kant aan het wandrek. ’t Aogje startte met de opslag en Gilze begon met een achterstand. Gilze knokte voor elk punt en ze kwamen zowaar als eerste bij de 8 punten. Daarna is het wisselen van helft. Het bijgeloof werd even aan de kant geschoven. ’t Aogje bleef goed bij, maar Gilze had de langste adem en wist de laatste set ook te winnen.