VC Gilze Jeugd C1 wint eerste wedstrijd in nieuwe competitie

Zaterdag 22 september was een speciale volleybaldag voor het jeugd C team van Isa, Marlou, Anouk, Janouk, Job en Tijn. Na een aantal jaren voorbereidende CMV competitie spelen werd het nu tijd voor het ‘grote’ werk. Van één keer per maand wedstrijdjes omschakelen naar bijna wekelijks en van 2×13 minuten spelen naar ongeveer 4 sets van 15 a 20 minuten. Ook voor trainer/coaches Erwin en Martijn een heel nieuw soort uitdaging.
Het team van Rowi JC1 was de eerste tegenstander in Etten-Leur. Na een redelijk uitgebreide administratieve afhandeling, ook weer even nieuw, kon het team gaan inspelen en inslaan. En toen ging de partij van start. De eerste set moesten beide teams nog even wennen, waardoor aan beide kanten kleine foutjes gemaakt werden. Om beurten kwam Gilze of Rowi voor te staan en haalde het andere team weer bij. Uiteindelijk wist Gilze met vooral service-puntjes de eerste set te pakken met 25-20. De tweede set kwamen de teams wat op gang en bleef het gelijk opgaan. Gilze nam een voorsprong maar kon tegen het eind de verdediging niet dicht houden en Rowi pakte slim de set met 26-24. De derde set kreeg Gilze duidelijk grip op het spel. Services gingen beter lopen en elke speler haalde op zijn of haar manier wel puntjes binnen met een goed getimed blok, nette aanval of knap reddende actie. 25-10 winst gaf het verschil duidelijk aan. Gilze dus met 2-1 voor. De vierde set werd belangrijk volgens coach Erwin. Bij winst was de wedstrijd klaar, bij verlies moest nog een set gespeeld gaan worden. Dus het team had het zelf in de hand. Het leek wel of sommige spelers daar even van schrokken, want Gilze liet toch enkele steekjes vallen, waardoor Rowi in de buurt bleef en zelfs voor kwam. Pas ruim halverwege de set wist Gilze zich te herpakken en stelde het orde op zaken. De blokkering lukte steeds beter en het hele team zette de schouders eronder. Uiteindelijk beloond met een 25-17 winst. Dus de allereerste Jeugd C wedstrijd een overwinning voor Gilze. Team, knap gedaan!! Op naar de volgende wedstrijd op 29 september om 13.30u in de sporthal Achter de Tuintjes.