Wedstrijdverslag Atak’55 JC2 – Gilze JC1

Na twee wedstrijden spelen en winst in de pocket stond afgelopen vrijdag de partij tegen JC2 van Atak op het programma. Dat bleek net als Gilze een mixed team te zijn. De wedstrijd begon vrij kort na het avondeten, dus hopelijk zouden de spelers er niet te veel last van hebben. Inspelen en inslaan ging zoals het hoorde en toen de wedstrijd. Al snel bleek dat Atak een redelijk goed geöliede machine in het veld had staan, dus Gilze moest aan de bak. De eerste set wat vertwijfeld gestart om even te wennen aan de tegenstander. Het spel verliep wisselend en aan beide kanten werden punten gescoord. Maar Atak pakte toch de eerste set met 25-17.
De tweede set kreeg Gilze wat meer grip op het spel en groeide het vertrouwen ook wat meer. Ondanks verschillende keren voor gestaan te hebben wist Atak toch steeds weer bij te komen. En door een paar kleine foutjes glipte de set ook met 23-25 uit gilse handen. Dat was even een tegenvaller en het bleek moeilijk om de draad in de derde set terug op te pakken. Ondanks diverse mooie rally’s en servicepunten van Gilze hield Atak de derde set vrij goed onder controle, en won met 25-15. De vierde en laatste set kon nog een punt voor Gilze opleveren, maar dan moest er wel even iets moois uit de toverhoed komen. Tot halverwege de set geloofde Gilze er nog in, maar daarna nam Atak het toch weer over. Wat foutjes en ook vermoeide hoofdjes in het veld gaf Atak vrij baan naar een vierde winstset met 25-15. Zuur van de kansen op een puntje in de tweede set. Maar op deze manier toch weer even met de beide beentjes op de grond. Uitdaging voor de volgende wedstrijden om dan weer punten binnen te halen.