Wedstrijdverslag CMV 12-03-2017

sam_0958b sam_0957 sam_0956b sam_0953b sam_0951_edit

In de voorlaatste ronde van de CMV competitie zouden alleen Gilze 1 en Gilze 3 ten tonele verschijnen.
Voor Gilze 3 was het vandaag het tweede CMV toernooi, alleen voor Rick was het de eerste keer. De verwachtingen waren hoog want op 12 februari werden alle wedstrijden gewonnen.
Met de gilse yell werd de team spirit nog een beetje gevoed. De eerste wedstrijd was tegen Condor. Er werd door beide teams goed gespeeld. Na 11 minuten was de eindstand 4-3 voor Gilze.
De tweede wedstrijd was tegen Volley Tilburg, ook in deze wedstrijd was het spannend. Gilze speelde net iets beter en won met 3-2. Direct erna was de derde wedstrijd tegen Atak 5. Het was een zeer spannende wedstrijd. Als het veld bijna leeg gespeeld was, werden er toch weer spelers terug verdiend. De wedstrijd eindigde in een 2-2 eindstand. De laatste wedstrijd was tegen CSS 3. Er werd goed geserveerd, waar de kinderen uit Rijen soms wat moeite mee hadden. Eindstand 8-0 voor Gilze. Lisan, Isabella, Mijke, Rens, Tygo en Rick, super gevolleyd!!
Voor Gilze 1 werd het weer even wennen om een keer in de ochtend in plaats van de middag te spelen. Op één of andere manier kostte het erg veel moeite om op gang te komen. De eerste wedstrijd tegen Condor werd gestart met mooie services, goed samenspel en leuke reddingen. Maar hoe verder de set vorderde, hoe zwaarder Gilze het kreeg. Op het einde was het dipje net te diep waardoor Condor met 29-25 won. De tweede set verliep hetzelfde. Een goede start, maar door eigen foutjes kon de voorsprong niet vastgehouden worden. 25-32 verlies.
Tegen Volley Tilburg 7 bleef het de eerste set spannend en ging het best aardig op. Echter leek het of de zonnestraaltjes die vooraf buiten opgevangen waren nu echt op waren en trokken er wolken boven het gilse team. De concentratie was weg en het lukte steeds niet om dat extra stapje te zetten om de bal goed te kunnen spelen. Tilburg 7 strafte dit met een 30-12 winst af.
Na een korte pauze de laatste partij tegen Volley Tilburg 3. Die maakten het nog enkele stapjes zwaarder en wisten met 3x spelen hele kruiwagens extra punten binnen te halen. Gilze wist zo nu en dan nog wel goede tegenstand te bieden en slimme puntjes te pakken, maar moest de wedstrijd toch met 22-38 en 18-37 uit handen geven. Het zat er gewoon even niet in vandaag. Volgende keer, op 9 april, weer nieuwe kansen.