Wedstrijdverslag CMV competitie 18-12-2016

Afgelopen zondag speelden onze jeugdvolleyballers Anouk, Isa, Janouk, Marlou, en Job hun laatste wedstrijd van dit jaar. Na een snelle promotie van poule 4 naar poule 3 naar poule 2 zou het een pittige dag kunnen worden. Voor het eerst werd er in de sporthal in Alphen gespeeld omdat ze in Udenhout niet door konden gaan. Het was er behoorlijk fris en daar moest bijna iedereen even aan wennen leek het wel. De eerste set tegen Dunamis 1 had Gilze dan ook de grootste moeite om de bal in het spel te houden. Dunamis leek echter wel opgewarmd, want die scoorden punt na punt uit service en spel. Van een duidelijke 35-11 schrok Gilze wel even wakker. Heel goed zelfs. Want plotseling was er weer spelplezier en kon er hard gewerkt worden. Services gingen beter, zelfs bovenhands. Een opvallende 34-15 winst was het resultaat.
Na een half uurtje pauze en weer afkoelen was Volley Tilburg 5 aan de beurt. Hun coach stond bijna elke seconde van de wedstrijd aanwijzingen te geven aan de spelers. Om zenuwachtig van te worden. Gilze kon geen grip krijgen op de wedstrijd en met pieken en dalen ging de partij toch met 22-37 en 23-34 verloren. Na weer een half uurtje afkoelen de laatste partij tegen Dunamis 2. De eerste set weer even opwarmen, en ondanks enkele mooie rally’s en services kon Gilze de juiste puntjes niet maken. 21-38 verlies. De tweede set ging het ongeveer gelijk op. Gilze stond in het begin zelfs een tijdje voor. Maar weer slopen er weer wat kleine foutjes in. Dunamis wist enkele minuten voor tijd bij te komen en de set net met 33-28 naar zicht toe te trekken.
Het bleek dus inderdaad een hele opgave in poule twee. Kan gebeuren, volgende keer beter. Nu eerst lekker bijtanken in de kerstvakantie en eind januari en half februari er weer volop tegenaan!!