Wedstrijdverslag CMV competitie 9 april

sam_0973b sam_0963b

Voor Gilze 1 en Gilze 3 was vandaag de laatste wedstrijdronde in de CMV competitie
Gilze 3 mocht als eerste starten in de ochtend. Lisan, Isabella, Mijke, Rick, Tygo en Rens hadden er weer zin in op deze zonnige zondag. Uiteraard even afwachten welke tegenstanders ze zouden treffen. De eerste partij was het even opwarmen tegen Atak 6. Het ging redelijk goed op, maar Atak wist aan het einde net met 4-3 te winnen. De tweede wedstrijd CSS bleek Gilze de 8-0 winst van vorige keer niet zomaar te herhalen. CSS maakte het Gilze lastig en via een 1-2 achterstand moest Gilze zich naar een 4-4 gelijkstand terugvechten. In de laatste seconden vielen en paar beslissende ballen waardoor CSS deze keer net met 5-4 won.
Tegen Volley Tilburg 3 kreeg Gilze het echt taai. Het mikken op de lege plaatsen in het veld wilde maar niet lukken en de tegenstander had erg veel ballen. 2-5 de eindstand.
In de vierde en laatste partij van de competitie kon alle negatieve energie van de eerste partijen nog één keer in een positieve knaller tegen Condor2 omgedraaid worden. Gilze moest en zou er nog eentje winnen. Een kleine 1-2 achterstand werd in 3-3 gelijk omgebogen en Gilze pakte het initiatief over. Door keihard werken haalde Gilze de winst met 5-3 binnen. Goed gedaan!!
Gilze 1 moest ’s middags aantreden tegen Volley Tilburg 2, Atak 2 en Volley Tilburg 9.
Tilburg 2 was een sterke tegenstander die veel bonuspunten haalde uit 3x spelen. Gilze wist zich steeds terug in de buurt te vechten, maar moest de sets toch niet met 32-37 en 39-40 laten schieten.
Tegen Atak 2 werd zonder pauze doorgespeeld. Gilze 1 op temperatuur en dat leverde veel mooie services, rally’s en knappe reddingsacties op. De ruime voorsprong die Gilze hiermee opbouwde werd tot het eind volgehouden. Ook de eindspring van Atak was niet genoeg. 27-25 winst. Atak probeerde het toen over een andere boeg te gooien, door ons team met allerlei onnozele opmerkingen uit balans te brengen. Gilze bleek hier niet gevoelig voor en zette juist een tandje bij. Een klinkende 38-23 overwinning zette Atak terug in de hoek.
De laatste wedstrijd na een uurtje pauze tegen Tilburg 9 was op z’n zachtst gezegd wisselend. De eerste set kon Gilze nog goed de focus houden en pakte Gilze na een gelijk opgaand begin een duidelijke voorsprong. Met mooie services en knappe blokkeringen bij het net werd 34-28 winst op het scorebord gezet. Toen leek het echter gedaan voor de zondag. Het zonnetje was in de hoofdjes gekropen en de concentratie was weg. Simpele balletjes over het net spelen lukte steeds niet meer en Tilburg sprintte weg. 17-44 eindstand.
De binnen-competitie zit erop. Natuurlijk nog even spannend welke plaats de teams behaald hebben. En wie weet op 14 mei toch nog even proeven van de beach CMV versie.