Wedstrijdverslag De Burgst mix 1 – Gilze 2

Voor de eerste uitwedstrijd van het seizoen reisden we op onze trainingsavond naar Breda voor een ontmoeting met een oude bekende: De Burgst mixed 1. In het verleden ontliepen beide teams elkaar niet veel, maar tot onze verrassing had De Burgst nu een zeer grote selectie met nog wat extra lengte. Helaas raakte één speelster van De Burgst voor de wedstrijd al geblesseerd, kwam die grote selectie al meteen goed van pas.

Wij begonnen niet goed aan de wedstrijd. Door de vele herrie van de andere velden hadden we moeite met de concentratie op onze pass. We hadden te veel ketsers en bezweken onder de goede services van de tegenstander: 25-17.

Ondanks onze goede bedoelingen verliep de tweede set niet veel beter. We kwamen nauwelijks aan aanvallen toe en in de schaarse gevallen dat we wel konden uithalen hing er ook nog een groot blok. Met 25-11 werden we weggevaagd.

In de derde set zag de wereld er plotseling anders uit. Vanaf het begin waren wij de bovenliggende partij. Gesterkt door die vroege voorsprong speelden we bevrijd en stukken beter. Tot tweemaal toe deed De Burgst een poging om terug te komen, maar in beide gevallen bracht een time-out de benodigde rust om de overwinning over de streep te trekken: 20-25.

De vierde set was de spannendste van de avond. Wij konden ons niveau goed doortrekken maar een ruime voorsprong zat er ditmaal niet in. Beide teams pakten om en om hun punten. In de slotfase maakten we een paar onnodige foutjes en zagen de winst met 25-23 uit onze vingers glippen.

Met een terechte nederlaag 3-1 reden we terug naar het sportcafé om daar beschaamd onze achtergebleven ploeggenoten onder ogen te moeten komen. Opvallend veel van ons hadden daarom plotseling een reden om recht naar huis te mogen.