Wedstrijdverslag Dunamis JC1 – Gilze JC 1

Afgelopen zaterdag was het alweer tijd voor de return tegen Dunamis. Ruim een week geleden nog met 5 spelers gestreden en op inzet gewonnen. Deze keer wel met zes spelers richting Goirle voor de wedstrijd in de Frankenhal. Bij binnenkomst leek de hal wel een beetje op een sauna. Veel te warm door problemen met de airco. Om de verwarring compleet te maken bleek de scheids nog steeds niet aanwezig na het inspelen en ook de wedstrijdbelijning ontbrak (welke Gilze toevallig bij had). Met een invalscheids van Dunamis en een wedstrijdfluitje van Gilze. Ging de wedstrijd van start. Marlou had vanaf het begin al best wat last van de warmte, maar speelde dapper mee vanaf set één. Gilze pakte het voortouw en liet dat tot vrijwel het eind van de set niet meer los, hoewel Dunamis in de buurt bleef. Net een lastige serviceseries van Dunamis lieten het kwartje bij Gilze omvallen en de winst ging naar Dunamis. Inmiddels had Gilze redelijk kunnen oefenen op de eigen bovenhandse services en zette die nu als wapen in. In combinatie met alert en goed samenspel sprintte Gilze naar een simpele 25-15 winst. De derde set moest Marlou toch even een setje gaan afkoelen en dus voor Job, Tijn, Isa, Anouk en Janouk terug in 5-formatie. Ook nu werd de bal goed gevolgd en steeds beter met blokkering en reddende ballen de rally gewonnen. Een 25-19 winst was de mooie beloning. Nu kwam dus het spannende moment of Gilze zou doordrukken, of Dunamis toch nog een statement kon maken. Gilze, inmiddels terug met zes spelers, was op sommige momenten even de draad kwijt. Passes liepen wat minder en het geluk met doortikballetjes was er even uit. Voor Dunamis de kans om het initiatief over te nemen. Hoewel er aan beide kanten nog steeds bijzonder leuke rally’s en aanvallen te zien waren, bleef het voordeel bij Dunamis tot aan 25-21.
Het werd dus een vijf-setter. De coach benadrukte nogmaals dat het verlies in set vier jammer was, maar dat Gilze nu alsnog kon laten zien wie de winst verdiende. De koppies werden opgeheven en het team zette zich nog één maal schrap. Gilze zette druk op de tegenstander en maakte veel directe punten. Dunamis bleef echter ook doorvechten en wist een achterstand nog wat weg te poetsen, maar niet voordat Gilze de 15-12 winst op z’n naam schreef. En daarmee een 3-2 overwinning.
Op 3 november staat om 13.30u weer een thuiswedstrijd op het programma, tegen Rowi JC1.