Wedstrijdverslag Gilze 2 – De Burgst mix 1

Deze week kregen we met De Burgst een zware tegenstander op bezoek. Omdat Bart moest invallen bij Gilze 1 waren we ook nog wat gehandicapt, het beloofde dus een stevig potje te worden.
De eerste set kwamen we er niet aan te pas. We hadden teveel moeite met de lange middenmannen van De Burgst en troffen te vaak hun blok. Als we er wel langs kwamen, was er vaak nog een handje onder en uiteindelijk weer geen punt voor. Met 12-25 werden we afgedroogd, maar ons spel was niet zo slecht als de setstand doet vermoeden. Dus was er mogelijkheid tot verbetering. Vanaf de tweede set werd ons afgesproken recept beter uitgevoerd en werd het een echte wedstrijd. Deze verloren we nog met 22-25 maar in de derde set hadden we een kans op de overwinning. Pas helemaal in de slotfase trok De Burgst met 27-29 aan het langste eindje. Dus moesten we in de vierde set nog eenmaal alles geven om niet met lege handen te staan en dat lukte. Onze servicedruk ging omhoog, we sloegen een paar mooie punten en hadden enkele goede bloks, voldoende voor 25-21 setwinst.
Al bij al weer een lekker potje en een draaglijke 1-3 nederlaag.