Wedstrijdverslag Gilze dames – SDC dames 1

Voor de dames brak weer een nieuw seizoen aan met nieuwe kansen. Na het loodzware maar zeer leerzame seizoen in de 1e klasse was het nu toch weer tijd voor een stapje lager. SCD dames 1 werd de eerste tegenstander in de 2e klasse dames. Ondanks toch al weer een aantal trainingen was het pittig om het wedstrijdritme zo ineens te vinden. En SDC bleek niet van plan om zomaar iets weg te geven. Hoewel de verschillen niet erg groot waren toonde SDC zich de eerste drie sets toch de sterkere van de twee en kon Gilze zich terugvechten tot de standen 20-25, 20-25 en 16-25. Daarna werd het een strijd op karakter en uithoudingsvermogen. En plots keerde het tij. Gilze kreeg meer grip op de bal en sleepte met 25-14 toch nog een mooi verdiend setpunt in de wacht. Eindstand dus 1-3.