Wedstrijdverslag Gilze JC 1 – Atak’55 JC2

Na de uitwedstrijd tegen Atak, vreemd genoeg pas een week geleden, stond alweer de thuiswedstrijd tegen dat team op het programma. Het gilse team moest echter door omstandigheden drie basisspelers missen en herplannen was eigenlijk geen optie, omdat het speelprogramma al onnozel vol zit. Coach Erwin had een oplossing gezocht in het inzetten van Elle en Vera, die samen met het JC1-team trainen, maar eigenlijk nog CMV6 spelen. Met een vijftal samen met Marlou, Isa en Anouk moest dus een wedstrijd gespeeld worden waartegen het basisteam het vorige keer al zeer pittig had.
De eerste set moesten de speelsters duidelijk nog even wennen aan elkaar en aan de verdeling met vijf in plaats van zes personen in het veld. Atak maakte daar handig gebruik van en zette gelijk een sprintje in. Tegen het eind van de set begon het gilse team wat op gang te komen, maar floot de scheids dus als met 12-25 af. De tweede set kwamen er bij Gilze al wat leuke aanvallen en services tevoorschijn, maar de servicepass was moeilijk onder controle te krijgen en ook de lege plek van de zesde speler kostte veel puntjes. Ook de tweede set helaas duidelijke winst voor Atak, 9-25. Vanaf de derde set begon de gilse machine nog wat beter te draaien en steeds vaker schoof de opslag terug naar Gilze. Atak hield echter gewoon vol met harde en lastige services en het geluk leek hen gunstiger gezind vandaag. Ondanks wederom mooie rally’s en slimme aanvallen pakte Atak de set nu met 25-15. De vierde en laatste set begon Gilze met een service en scoorde al snel het eerste punt. Tot ongeveer 10 punten bleven de teams dicht bij elkaar en even leek Gilze een kans te ruiken. Zou het dan toch kunnen? Tijdens een time-out omdat Atak leek uit te lopen, werd het team nogmaals aangespoord en iedereen probeerde een tandje bij te zetten. Aanvallen werden beter geblokkeerd en ballen op veel plaatsen van het veld gehaald. Maar Atak had ondertussen ook vrolijk een tandje bijgezet. Het gemis van de zesde speler bleef toch erg lastig, dus de korte balletjes vielen nog te vaak op de grond. Ondanks prima inzet van alle speelsters moesten ze ook de laatste set met 14-25 voor Atak buigen. Als verzachting van het verlies was er na de wedstrijd nog een lekker afkoelende ijsco voor de harde werkers. Een serieuze vuurdoop voor de twee “nieuwe” speelsters bij Gilze JC1. Wie weet wat de toekomst nog gaat brengen….. Aanstaande vrijdag gaat het drukke programma alweer verder met een thuiswedstrijd tegen Dunamis, om 18.30u in sporthal Achter de Tuintjes.