Wedstrijdverslag Gilze JC1 – Gavoc’10 JC1

Afgelopen zaterdag was de laatste wedstrijd van de eerste competitiehelft. En misschien wel de spannendste om te spelen. De tegenstander was Gavoc JC1, waar Gilze uit net met 2-3 van verloren had. Nu dus de uitdaging om te laten zien dat het team wel degelijk tegenwicht kon bieden.
De eerste set toonde een mooie gelijke strijd gedurende bijna de hele set. Services gingen over en weer en beide teams pakten op hun manier de puntjes. In de eindsprint wist Gavok net iets meer controle over de bal te houden en won met 25-20. Het leek wel of dit verlies even heel flink binnen kwam bij het gilse team, want de tweede set gaf dat totaal geen weerstand. En werd redelijk eenvoudig met 25-9 van het veld gespeeld. Ook nu dus een 2-0 voorsprong voor het uitspelend team, net als Gilze bij hen had gedaan. Het zou er nu dus op aan komen. Met een lichte vertraging werd het team in de derde set wakker en wist een 2-6 achterstand om te buigen naar een 15-9 voorsprong. Door even een dipje en wat sterke services van de kant van Gavoc werd het weer 15-15, maar Gilze herstelde zich op tijd. De versnelling werd een tandje hoger gezet en Gilze stoomde door naar 25-16.
De vierde set werd dus allesbepalend of er nog een vijfsetter gespeeld zou worden. Gavoc bleef sterk spelen met hun services en haalde veel van de aanvallen die Gilze speelde, dus toch weer met een achterstand de set in. Toen Gavoc vlakbij de twintig punten was zette Gilze nog een inhaalrace op karakter in, maar helaas mocht het net niet meer baten om de set binnen te halen. 22-25 en dus 1-3 verlies van de wedstrijd.
Het blijft een spelletje, maar toch een zuur gevoel om deze te verliezen van het team wat maar één plaatsje hoger stond op de ranglijst.
Nu eventjes pauze en na de kerstvakantie aan de slag in de tweede competitiehelft.