Wedstrijdverslag Voverdi heren 2 – Gilze 2

Woensdag 10 Januari speelt Gilze de wedstrijd tegen Voverdi heren 2 in het verre Dinteloord. Helaas ging het in de kleedkamer al fout. Bij het omkleden merkte Frans T dat hij zijn eigen sporttas in de kantine van Gilze had laten staan. Gelukkig had Frans de wedstrijd shirts wel bij, maar dit betekende geen wissels voor de wedstrijd. Frans T heeft de gehele wedstrijd gecoacht.
De 1e set ging erg moeizaam. Voverdi speelde soms de 2e bal over het net en die verwachten wij niet. Ook de opslag van Gilze ging niet goed, de opslag ging tot 6 keer toe in het net of uit. Gilze maakte het zichzelf erg lastig. Uiteindelijk wist Gilze op karakter en met een paar goede aanvallen de eerste set te winnen.
In de 2e set heeft Gilze dezelfde problemen met de opslag. Voverdi heeft veel lange mensen aan het net voor een goed blok en aanval. Deze set verliest Gilze op 4 punten, maar er had meer ingezeten voor Gilze.
De 3e set heeft Gilze wederom problemen met de opslag. Maar met goed spel en sterke aanvallen heeft Voverdi geen schijn van kans. Deze set winnen we ook met 10 punten verschil.
Ook in de 4 set heerste de vloek over de opslag. In deze set maakt Gilze nog steeds veel fouten in de opslag. Gilze heeft geen antwoord in de aanvallen van Voverdi. Gilze staat ver achter en coach Frans T geeft aan dat we niet met een verschil van 10+ punten mogen verliezen. Als we verliezen dan moeten we tenminste 19 punten halen. Het team heeft goed geluisterd, we verliezen met 25-19 😊.
Eindstand 2-2 en hiermee is gebleken dat Voverdi heren 2 een serieuze tegenstander is.