CMV wedstrijden 16 oktober

sam_0851a

Zondag was dan eindelijk de eerste wedstrijdronde voor de jeugdvolleyballers van VC Gilze. Marlou, Isa, Anouk, Janouk, Tijn en Job konden om 12 uur starten aan hun eerste partij tegen Atak 3. Het bleek echter toch wel weer flink zoeken naar het wedstrijdritme na de lange pauze vanaf april. De eerste set nam Atak gelijk een flinke voorsprong en had Gilze bijna geen antwoord op hun services. Ongeveer halvewege kwam de machine toch op stoom en zette Gilze de achtervolging in. De set bleek zo’n 20 seconden te kort om op voorsprong te komen. Net 31-32 verlies dus. De tweede set was echter een heel ander beeld. Gilze zette de lijn van goed samenspel en sterke services door en Atak moest nu in de achtervolging. Zonder echt nog in gevaar te komen pakte Gilze de set met 33-28.
De tweede wedstrijd leek Volley Tilburg 7 een veel sterkere tegenstander en moest voor het gevoel met een keiharde bal gespeeld worden. Ook nu kon Gilze geen grip op de eerste set krijgen, wat uit een duidelijk 37-18 verlies bleek. Echter draaiden de rollen toen om. Volley Tilburg ging veel fouten maken en Gilze was ondertussen terug scherp. Met bijna gelijke cijfers werd nu gewonnen, 36-18.
De derde en laatste partij tegen Atak 2 bleek het wedstrijdritme al flink gestegen en zette Gilze vanaf het begin de tegenstander onder druk. Atak had hierop geen antwoord en verloor de eerste set met 27-19. Dit gaf ons team een extra boost om nu ook de tweede set binnen te halen. Strakke en goed gemikte services vlogen Atak om de oren. Met de extra punten voor 3keer spelen erbij zetten Gilze werkelijk een sprint in. Een overdonderende 40-18 winst was dan ook het resultaat.
En zo was de zondag weer snel voorbij. De eerste partijen zijn gespeeld. Op 20 november op naar de tweede ronde en wie weet een stap omhoog naar poule 3. Nieuwe kansen, nieuwe uitdagingen.