CMV wedstrijden 31-01-2016

Gilze 2 (Janouk, Job, Tim en Tijn) trad als eerste aan tegen Volley Tilburg 1 waar ze niet echt tegenstand van kregen. Gilze liep al snel uit, zowel in de eerste als in de tweede set en kon de voorsprong goed vasthouden. Setstanden 14-27 en 14-28. Een 0-2 overwinning.
In de tweede wedstrijd hadden ze meer moeite met Volley Tilburg 2. Er moest hard gewerkt worden en de eerste set werd nipt verloren met 16-18. De tweede set wilde Gilze revanche. Het bleef tot het laatst toe spannend, omdat ze goed aan elkaar gewaagd waren. Bij het fluitsignaal trok Gilze aan het langste eind en werd het 21-18. Dus terecht een gelijk spel.
In de derde wedstrijd moest er gestreden worden tegen Hilver 2. In de eerste set kon Hilver nog goed bij blijven tegen Gilze. Gilze liep in het begin goed uit, maar er was een speler bij Hilver die moeilijke ballen serveerde, waardoor ze iedere keer weer terugkwamen. De eerste set werd nipt gewonnen door Gilze met 24-22. In de tweede set liep Gilze wat verder uit en was de achterstand voor Hilver te groot om Gilze nog in te kunnen halen. Setstand 25-16. Wederom een 2-0 overwinning.
Ook Gilze 1 kwam vandaag weer in actie, dit keer als meidenteam, namelijk: Maud, Isa, Marlou en Anouk. In de eerste set moest Gilze duidelijk weer even wennen, want we hadden moeite met de tegenstander. We verloren de eerste set met 12-25. In de tweede set draaide het heel lekker en liepen we uit naar een fikse voorsprong. Volley Tilburg 3 had niets meer in te brengen en we wonnen deze set met 33-12.
In de tweede wedstrijd werd er gespeeld tegen Udenhout 4. De spelers van Udenhout vierden elk punt aan hun kant met een gezamenlijke BAM geroep. Dit werkte aanstekelijk, zodat de Gilzer dames dit ook gingen doen. Zij deden het alleen heel de tijd, ook als de ballen rond hun oren vlogen. Sommige spelers kregen de slappe lach en daarom werd deze wedstrijd verloren met 2-0. (Setstanden: 26-15 en 28-21).
In de derde wedstrijd waren ze weer tot de orde geroepen en gingen ze voortvarend van start tegen volley Tilburg 4. We konden goed bij blijven, maar verloren in de eindsprint met 20-28. In de tweede set werd er heel goed geserveerd door de dames en konden wij de winst naar ons toe trekken. Setstand: 25-22. Wederom een gelijk spel.