Derde ronde CMV wedstrijden

Zondag 9 december was de derde wedstrijdronde van de reeks van 8 CMV-toernooien van dit seizoen.
De wedstrijden werden dit keer gehouden in de Frankenhal in Goirle. Deze hal heeft de beschikking over 7 velden. De velden waren niet allemaal even goed afgeplakt, zodat er af en toe iets verwarring was over de in- en uitballen. De wedstrijden op niveau 3 en 4 werden vroeg op de ochtend gespeeld en vanaf 11 uur ook de wedstrijden op niveau 6.
Gilze 3, Isabella, Fenne, Tigo en Rick moesten de eerste wedstrijd tegen Volley Tilburg 4. De eerste set werd nog gewonnen maar de tweede set helaas verloren. Na een nieuwe opstelling groot-klein-groot-klein en een nieuwe regel “los” roepen als je de bal pakt, ging het als een speer. De tegenstanders waren misschien ook iets zwakker, maar daar door was het des te knapper dat ze de concentratie vasthielden en punten bleven maken.
Gilze 2, Lisan, Rens, Pepper, Maaike en Mijke werkten hard. Als een pass niet goed bij de midvoor kwam probeerden de aanvallers er toch nog iets van te maken. Er werd zelfs geblokt, gesmacht en gedoken. De service was niet altijd vlekkeloos, waardoor kostbare punten verloren gingen. Gelukkig wisten ze door elkaar te coachen toch weer de service terug te verdienen. Goed gespeeld dames en heer.
Gilze 1, Elle, Vera, Marit en Amy konden uitslapen. Dat was ook wel nodig want ze troffen als eerste Volley Tilburg 1. De meiden uit Tilburg spelen al met een uitgekiemd systeem, waar alle spelers bij de service op de achterlijn staan om de bal op te vangen. Gilze wist af en toe gebruik van te maken, daar de service net over het net te spelen, zodat de bal niet op tijd te passen was. Er werd goed in 3 keer gespeeld, maar Volley Tilburg was nog een maatje te groot.
De andere twee wedstrijden werd hard gewerkt, er werd aangevallen en geblokt.
Super gespeeld iedereen.