Finale Revanche competitie 2017-2018

2018revanchecompgilzea 2018revanchecompgilze1

Afgelopen zaterdag stonden de play-offs van het dertigste seizoen op het programma. CSS had zich als nummer één gekwalificeerd en kende weinig moeite met de dames van Dunamis. Met een 3-0 overwinning plaatste zij zich als eerste voor de finale. Op het andere veld was het spannender tussen Gilze 1 en Gilze A. De onderlinge rivaliteit liep als vanouds hoog op en de wedstrijd verliep op het scherpst van de snede. Met een nipte setwinst van 27-25 in de tweede set trok Gilze 1 de wedstrijd naar zich toe. Gilze A moest het hoofd buigen en Gilze 1 mocht in de finale aantreden.

Dunamis en Gilze A streden om de plaatsen drie en vier. Gilze A had moeite zich weer op te laden na de nederlaag in de eerste wedstrijd. Dit bood Dunamis kansen en met 28-26 trokken zij de tweede set over de streep. Gilze herstelde zich enigszins en legde met een 2-1 overwinning beslag op de bronzen positie.

Ondertussen was ook de finale tussen CSS en Gilze 1 van start gegaan. Gilze kon al snel het tempo van CSS niet bijhouden en keek tegen een achterstand aan. Gilze liet zich uiteraard niet kennen en trok nog even alles uit de kast, maar helaas net te laat, zodat de eerste set verloren. De tweede set was bijna een kopie van de eerste, maar de eindsprint van Gilze werd eerder ingezet. Op het laatst werd het nog heel spannend met de stand van 23-24 op het scorebord. Walter serveerde de bal helaas net uit, waardoor Gilze de finale verloor. Er moest echter nog een set gespeeld worden en door die te winnen werd de eer gered. Felicitaties aan CSS met hun derde titel in de geschiedenis van de mixed poule.

In oktober beginnen we aan het 31e seizoen van deze Revanche competitie. Nieuwe teams die hun krachten met ons willen meten zijn altijd welkom.