Gillze JC1 pakt weer 4 punten

Wedstrijdverslag Gilze JC1 – CSS JC1
Donderdag de 28e stond er een verplaatste extra wedstrijd tegen CSS op het programma. Gilze had al twee van de drie wedstrijden tegen CSS met 4-0 gewonnen, en blijkbaar ging het team er vanuit dat ook deze keer de partij wel in de pocket zou zijn.
Gilze begon de eerste set maar mondjesmaat qua inzet, waardoor CSS al snel een voorsprong kon pakken. Gelukkig schrok het team daardoor wat wakker en begon meer van het eigen volleybalspel te laten zien. Met een redelijk aantal service aces en inzet werd het initiatief overgenomen. De onderlinge rally’s begonnen wat langer te duren en Gilze trok uiteindelijk toch ruimschoots aan het langste eind met 25-13.
De tweede set pakte CSS het initatief weer terug over en liet Gilze zich bespelen. Passes gingen niet goed en aanvallen werden als lieve balletjes over het net gespeeld. CSS proefde de kans en zette alles op alles voor elk punt. Met vlagen kon Gilze wat puntjes terugpakken, maar moest de set met 16-25 laten gaan.
Set drie werden er weer twee spelers gewisseld en na een “donderpreek” van de coach stond het team nu wel scherp in het veld. Een combinatie van services, alerte netblokkering en slim geplaatste ballen zette Gilze op een 8-1 voorsprong en deze werd gaandeweg verder uitgebouwd. Relatief simpel werd nu set drie met 25-9 ingekopt.
De vierde en hopelijk laatste set nu. Elk setpuntje was namelijk nog steeds belangrijk om de 1e plaats te behouden in de poule. Iets of wat vertwijfeld pakte Gilze de puntjes hoewel CSS goed tegenstand gaf. Het duurde even voor de trein lekker op gang kwam en ook met drie keer spelen een eigen aanval steeds beter door kwam. Maar eenmaal halverwege de set leek het positieve einde in zicht te komen. CSS probeerde met onverwachte en directe plaatsballen nog weerstand te bieden, maar het kwartje viel bij lange rally’s nu steeds meer het gilse kantje op. De laatste set werd met 25-14 gewonnen. Zodoende dus 4 scorepunten erbij in de totaalstand.
Op 6 april nog één uitwedstrijd tegen directe rivaal WIK JC2 te gaan op hun thuislokatie. Nog heel eventjes spannend dus of Gilze JC1 zich de beste mag noemen in Nevobo Jeugd C 2e klasse poule E.
Wordt vervolgd…!