Gilze 2 behoud koppositie

Maandagavond 18 december speelde Gilze 2 een thuiswedstrijd in sporthal “Achter de tuintjes” tegen De Burgst mix 1 uit Breda. Gilze 2 is tot nu toe onverslaanbaar en De Burgst mix 1 staat op de derde plaats in de competitie, het beloofde een spannende wedstrijd te worden. De selectie bestond dit maal uit zeven personen, omdat Frans T. dit keer de scheidsrechter was en Lex uitgeleend was aan heren 1.
De eerste set begon Gilze goed en ging het gelijk op, uiteindelijk werd de set winnend afgesloten met 25-20.
Gilze maakte goed gebruik van het gat in de verdediging van De Burgst. Ook werd er goed verdedigd en gevarieerd aangevallen, zodat de tweede en derde set gemakkelijk werden gewonnen met 25-16 en 25-16.
De vierde set verslapte het spel van Gilze, waardoor ze al snel op een 2-8 achterstand kwamen. Door een goede service-beurt van Annet werd het verschil weer rechtgetrokken. Gilze keek even later weer op een achterstand, maar na de time-out aangevraagd door Arjan, kreeg Gilze weer inspiratie.
Het bleef spannend met lange rally’s, uiteindelijk was Gilze toch te sterk voor De Burgst en won met 25-23.