Gilze 2 wint van koploper Diomedon

Maandag 3 april speelde Gilze 2 een thuiswedstrijd in sporthal “Achter de tuintjes” tegen Diomedon uit Steenbergen. De uitwedstrijd was geëindigd in een 3-1 nederlaag voor Gilze 2. Gezien het feit dat Diomedon nog geen één wedstrijd had verloren deze competitie, was een gelijk spel het uitgangspunt.
De eerste set begon Gilze scherp en na een goede service-beurt van Bart werd de eerste set winnend afgesloten met 25-11.
De tweede set ging gelijk op tot een stand van 8-8, daarna kwam Gilze niet meer in het spel en werd de set verloren met 13-25.
Als Gilze er nog een gelijk spel uit wilde slepen, moest de derde set gewonnen worden. In Steenbergen was de derde set ook voor Gilze en volgens de statistieken had Diomedon vaker een terugval in de derde set. Gilze was weer scherp en attent net als in de eerste set en wist de derde set vrij gemakkelijk te winnen met 25-17.
Een overwinning lonkte, er werd goed verdedigd, geblokt en ook was er voldoende servicedruk bij Gilze, zodat ook de vierde set winnend werd afgesloten met een setstand van 25-19.
Een prima resultaat.