Gilze JC 1 – WIK Groot-Ammers JC2

De 23e stond voor Gilze opnieuw een thuiswedstrijd tegen WIK JC2 op het programma. Vanwege het kleine aantal teams in de poule, was dit een van de tegenstanders waartegen een extra wedstrijd gespeeld werd. Het jongensteam bleek nog steeds even luidruchtig als de eerste thuispartij half januari. Gilze moest weer even wennen aan zoveel herrie, met een lichte achterstand tot gevolg. Gaandeweg kregen onze spelers meer grip op de wedstrijd en werd de stand gelijk getrokken en zelfs in een voorsprong omgezet. Toen Gilze bij de 20 punten beland was zette WIK nog even een sprintje in, maar kon niet voorkomen dat de eerste set met 25-17 naar het thuisteam ging.
De tweede set pakte WIK de servicepass goed op, maar de gilse blokkering voorkwam punten uit de opgebouwde aanval. Hierdoor kon Gilze ongestoord een aantal service-series maken. De spelers van WIK renden alle kanten op, maar het kwam niet tot scoren. De set ging bijna te simpel naar Gilze met 25-5.
De derde set leek Gilze op het begin in slaap gewiegd door de tweede set. WIK pakte al snel een 12-5 voorsprong en bij de inmiddels tweede timeout van de gilse coach was het al 17-7. Pas toen schrok het team eindelijk wakker en zette een inhaalrace in. Maar kon niet snel genoeg herpakken en dus een setje voor WIK met 25-13.
De vierde set moest Gilze weer laten zien dat ze hun eigen niveau terug konden oppakken. Na een roestig begin kwam er dan toch tempo en in Gilze begon eigen puntjes te maken. WIK hield echter goed stand dus regelmatig moest uit lange rally’s een beslissing vallen. Tot 20-20 bleef het super spannend en ook de laatste puntjes gaf geen van de teams een duimbreed toe. Op het allerlaatste moment viel het kwartje net naar Gilze met 25-23.
De vijfsetter dus op het randje afgewend en een 3-1 setwinst voor in de boeken. Daarmee lijkt de 1e plaats in de poule weer wat verder verstevigd.