Gilze JC1 verstevigt 1e plaats

Wedstrijdverslag Volley Meerkerk’95 JC1 – Gilze JC1

Na een redelijke pauze weer ’s een wedstrijdje spelen, en wel tegen een nieuwe tegenstander, Meerkerk JC1. Qua samenstelling het omgekeerde van Gilze, dus meer jongens dan meiden. En over het algemeen wat kleinere spelers, behalve twee lange jongens. Dus even afwachten hoe een en ander zou gaan verlopen.
De 1e set begon Gilze met de service. Zoals ebrukerlijk moest het team weer even op gan komen en dus keek Gilze als eerste tegen een achterstand aan. Gaandeweg trok de stand toch weer gelijk, vooral door wat foutjes van Meerkerk. Tot halverwege de set ging het gelijk op en toen pakte Gilze het initiatief voorzichtig over. Er ontstonden wat aardige rally’s waarbij het kwartje uiteindelijk in het voordeel van Gilze viel, 25-19. De tweede set kwam Gilze snel weer aan service en kon een bijna vrije servicereeks van 8 punten spelen. Even pakte Meerkerk ook een paar puntjes, maar toen kwam al de tweede reeks. Meerkerk kreeg maar geen grip op de bal en zo stond het plots 15-6. Met een timeout probeerde hun coach het team wakker te krijgen en de reeks te breken, maar zonder succes. Alle ballen bleven ook met rally’s in het voordeel van Gilze vallen tot 25-6.
De derde set leek van begin af aan op de tweede en binnen enkele minuten stond het 12-3 voor Gilze. Omdat alles net te makkelijk ging verslapte de aandacht van de gilse spelers en werd steeds vaker een slordige pass gespeeld of tweede bal doorgetikt, in plaats van in drie keer een echte aanval op te bouwen. Hierdoor kon Meerkerk toch weer wat puntjes terug pakken. Met de nodige geluksballetjes won Gilze toch met een ruime 25-13 voorsprong.
Dan de vierde en laatste set. Ook hier weer snel een bijna kopie van de tweede set. De rally’s waren met vlagen wel iets uitgebreider en Gilze had moeite met de snelle services van de grote jongens bij Meerkerk. Als compensatie werd wel iets meer op de aanval gespeeld met vooral slimme balletjes die bijna allemaal op de grond vielen bij Meerkerk. Met een bovenhandse service-ace sloot Isa de set met 25-10 en daarmee de wedstrijd met 4-0 winst. Hiermee komt Gilze op een 9 punten voorsprong van de nummer 2 in de poule met nog 4 wedstrijden te gaan. Spannend!!