Revanche competitie 04 november 2017

revanchelogootje3

Afgelopen zaterdag stond de tweede speeldag van de revanche competitie op het programma. Met de dames van Dunamis had zich een nieuw team aangemeld voor deze zaterdagmiddaggebeurtenis. Zij namen in het speelschema de plaats in van Gilze A. Hierdoor hoefde Gilze maar één team op de been te brengen en dat lukte door blessures en afwezigen maar precies.

In de eerste wedstrijd van de dag speelde Gilze 1 tegen het nieuwe team. De dames van Dunamis bleken zich een beetje verkeken te hebben op het niveau van onze competitie. Gehinderd door het hoge net konden ze niet echt een vuist maken. De Gilse selectie hoefde zich niet overmatig in te spannen om een gemakkelijke 3-0 overwinning te boeken.

Die inspanning werd wel gevraagd in de tweede wedstrijd van de dag, de gemeentelijke derby tegen CSS. Het werd een spannende wedstrijd waarin beide teams niet voor elkaar onder wilden doen. Twee keer trok CSS uiteindelijk aan het langste eindje: 27-29 en 23-25, maar in de derde set had Gilze conditioneel over. Met veel servicedruk werd een duidelijke 25-16 setwinst gehaald. Per saldo dus meer punten gescoord dan de tegenstander, maar toch met 1-2 verloren.

Al met al weer een sportieve middag, met voldoende stof tot napraten in het sportcafé. Graag tot ziens op 09 december voor de volgende wedstrijden.