Verslag CMV wedstrijden 17 april 2016

SAM_0685b

Het was vandaag de allerlaatste wedstrijddag van dit seizoen. En bovendien voor vier van onze spelers een echte uitdaging. Zij zouden nog één keertje gaan proeven van CMV6 nivo in wedstrijdvorm. Om twaalf uur stond Gilze 1 klaar voor de eerste wedstrijd. Volley Tilburg 9 ook, alleen was de scheids nog kwijt. Met enige vertraging konden we dan eindelijk beginnen. De eerste set speelde Gilze geconcentreerd. Netjes extra punten binnenhalen met 3x spelen en veel lastige services over het net. Tilburg had nog geen antwoord en verloor met 25-18. De tweede set ging het gelijk op en moest voor elk puntje gestreden worden. Aan beide kanten hard werken, maar de tegenstander had meer geluk deze keer. Net met 27-32 verloren dus.
Daarna de beurt aan Gilze 2. Die moesten tegen Dunamis 2. In het begin eventjes wennen aan de team samenstelling, maar daarna liep alles best goed. Mooie services en goed samenwerken leverde de nodige punten op. Eindstand 26-17. Ook de 2e set wist Dunamis zich in het begin geen raad met de services, wat een flinke voorsprong opleverde. Daarna kwamen ze meer in hun spel en scoorden meer punten. Gilze 2 wist echter de controle te houden en won met 28-21.
Na een korte pauze moesten de laatste twee wedstrijden achter elkaar gespeeld worden. Zeker voor de ‘nieuwe’ spelers een heftige opgave, ongeveer een uur bijna continu doorspelen. Gilze 1 trof een sterke tegenstander en moest even zoeken hoe hiermee om te gaan. Een achterstand van enkele punten kon niet meer hersteld worden, 21-30 verlies. De tweede set werd echter het keerpunt. Gilze was nu warmgedraaid en wist met goede services en alert spel Volley Tilburg 7 op de knieën te krijgen, 27-23 winst.
Gilze 2 trof Volley Tilburg 9 nog in hetzelfde strijdniveau als tegen Gilze 1. Dat was even teveel van het goede. Services waren nauwelijks te verwerken. Hoewel in het begin van de tweede set het spel redelijk gelijk op ging, bleek dit team toch een maatje te groot. 16-35 en 17-34 eindstand.
De laatste wedstrijden waren voor beide teams het zwaarst. Met de vorige wedstrijd nog in de benen trof Gilze 1 het nog sterkere Volley Tilburg 5 en Gilze 2 het team Volley Tilburg 7.
Gilze 1 keek vanaf het begin al snel tegen een achterstand aan, maar wist door hard werken de stand toch weer eventjes redelijk gelijk te trekken. Tilburg 5 zette toen echter een tandje bij en pakte de set met 27-16. De allerlaatste set werden de reserves nog uit de kast gehaald en kon Gilze redelijk bijhouden. Op het laatste moment helaas toch net wat puntjes te weinig gescoord en 22-30 eindstand.
Gilze 2 had vanaf het begin moeite om het tempo van Tilburg 7 bij te houden. De verschillen waren niet echt groot, maar met 21-28 net te groot voor Gilze. De tweede set waren de accu’s ver leeg. De services wilden niet meer en de combinaties van 3x spelen sprongen ook steeds de verkeerde kant op. Helaas dus ook verlies van de tweede set.
Gelukkig kon de taaie afsluiter van het seizoen nog een beetje goed gemaakt worden met een lekkere ijsco die getrakteerd werd door de wedstrijdleiding van Atak. En toen vooral moe naar huis.
Het zit er weer op voor dit seizoen. Iedereen die op de voorgrond of achtergrond heeft meegeholpen aan de CMV competitie, natuurlijk ontzettend bedankt voor je inzet. En uiteraard onze volleyballers zelf voor hun inzet alle wedstrijden. Wie weet tot volgend seizoen. Groetjes, Erwin.