Wedstrijdverslag CMV wedstrijden 20-03-2016

CMV-overzicht

CMV6 PROEF ZEER GESLAAGD!!!
Het was weer tijd voor een uitdaging! En die zou er zeker voor het team Gilze 1. Als eerste mochten zij een nieuw hoger niveau wedstrijden gaan spelen in de CMV6. Pas na carnaval begonnen met trainen op dit niveau, dus iedereen was erg benieuwd hoe dit zou verlopen. Maar de spelers hadden er erg veel zin in. En dat bleek ook wel uit de inzet bij de eerste wedstrijd. Gilze trof Volley Tilburg 7 en liet vanaf de eerste tot de laatste bal sterk volleybal zien. Er werd hard gewerkt voor elke bal, netjes 3x gespeeld en bijna elke service ging goed. De punten rolden volop en met 33-24/30-26 werd zelfs de eerste volle winst genoteerd. Een topprestatie!! De tweede wedstrijd kregen ze het wat lastiger tegen Dunamis 2. Die haalden veel ballen en speelden steeds weer terug. Een 28-34 verlies voor Gilze als resultaat. Maar die lieten het niet op zich zitten. De versnelling een tandje bij en nu kreeg Dunamis volley-les. Een keurige 32-23 winst onderstreepte dit. De laatste partij tegen Volley Tilburg 9 waren beide teams weer aan elkaar gewaagd. De eerste set ging naar Tilburg met 33-22, maar Gilze pakte de tweede netjes terug met 29-26. Iedereen prima z’n best gedaan voor zo’n eerste ervaring met niveau 6!!
Gilze 2 speelde vandaag nog even ‘veilig’ CMV4 wedstrijden. De eerste partij ging vanaf het begin gelijk op. Om en om werden puntjes gescoord en tot de laatste paar seconden bleef het spannend. VCU 2 pakte de eerste set net voor de neus van Gilze weg met 18-16. Dat moest dus even recht gezet worden. Met prima inzet en keurige services pakte Gilze nu de regie. Eindstand 26-16 voor Gilze zegt verder genoeg. De tweede partij tegen Condor 1 werd het wat zwaarder. Dat team haalde heel veel ballen en maakte het ook moeilijk voor Gilze. Hier hadden ze even niet van terug. Ook de yell van de tegenstander overnemen om het team op te peppen mocht even niet helpen. Helaas dus met 15-24 en 14-22 verloren. De derde en laatste wedstrijd dus nog een eindsprint voor extra puntjes. Dunamis 3 was de tegenstander. Hoewel Gilze al een beetje vermoeid raakte, wist het team op de juiste momenten punten te pakken en zo de eerste set met 28-21 naar zich toe te trekken. De allerlaatste set lukte het echter niet meer zo goed en Dunamis maakte daar gebruik van. Hele lastige services en wat geluksballetjes gaf hen al snel een voorsprong, die Gilze niet meer bij kon halen. 14-23 eindstand.
Met nog één wedstrijdronde in april te gaan nu de grote vraag voor Gilze 2. Gaan we ook CMV6 spelen of bewaren we dat tot volgend seizoen? We zullen het gaan zien….