Wedstrijdverslag Gavoc JC1 – Gilze JC1

Het team Gavoc was nog een onbekend team voor Gilze. Aangezien ze een plaatsje voor ons stonden in de ranglijst beloofde het een uitdagende wedstrijd te worden. Tijn kon helaas niet aanwezig zijn en ook Elle en Vera waren bezet, dus moest het team met 5 spelers de strijd in. Toen ze in twee auto’s richting Oud Gastel vertrokken konden ze nog niet weten wat voor een vreemde middag op hen stond te wachten. Aangekomen in Oud Gastel en omgekleed in de zaal om 15.15u bleek de korfbal nog bezig. En die startten vrolijk nog een tweede wedstrijdhelft in terwijl de volleybalteams eigenlijk moesten gaan warm spelen. Blijkbaar is het heel normaal daar dat verenigingen maar moeten wachten als de voorgaande even niet klaar is. Maar goed, een half uur later dan planning ging de wedstrijd dan toch van start. Er ontspon zich een interessante wedstrijd waarbij de teams elkaar goed tegenstand gaven. Gilze moest wel eventjes wennen aan de harde services en snelle speelballen, maar wist goed stand te houden. Van begin tot eind bleef de tussenstand vrijwel gelijk, en op het laatste moment wist Gilze de winst met 25-22 te pakken. De tweede set nam Gavoc een kleine voorsprong omdat Gilze wat moeite had om de pass onder controle te krijgen, waardoor er ook bijna geen aanvallen gespeeld werden. Het team herstelde zich echter op tijd en trok de set alsnog met 25-19 naar zich toe. De derde set was Gilze echt eventjes de draad kwijt en kon Gavoc vrolijk door serveren naar meer dan 10 punten voorsprong. Toen schrok ons team wakker en begon aan een inhaalrace. Helaas wat laat ingezet met een 16-25 verlies als resultaat. De vierde set zou dus bepalen of de partij daarna klaar was, of het toch een vijfsetter ging worden. Gilze nam een kleine voorsprong, maar door een onfortuinlijke actie bij het net leek Job geblesseerd uit te vallen. Van het team dat dus maar al met vijven begonnen was bleven er nu dus maar vier over. Janouk, Marlou, Isa en Anouk stapten super gemotiveerd terug het veld in na een kleine blessurepauze en wisten de gilse voorsprong tot vrijwel het einde van de set in stand te houden. Gavoc haalde lang geen voordeel uit hun overwicht met 6 tegen 4 spelers. Pas de laatste puntjes kwam er net te veel druk op de schouders van de dames te staan en pikte Gavoc de set met 25-23 voor de neus weg. Een vijfde en beslissende set moest dus volgen. Het bepalen van het startend team liep daarbij net zo rommelig als het algemeen fluiten van de scheidsrechter. Veel netfouten en voetfouten werden simpelweg niet gezien, net als twee keer spelen. En soms kwam er plots een beslissing waar zowel de teams als beide coaches niets van snapten. Gelukkig leek de blessure van Job toch mee te vallen na de nodige koeling, en stapte het team weer met vijven het veld in. En weer was elke rally en elk punt spannend. De lastige services en snelle terugspeelballen begonnen Gilze nu toch parten te gaan spelen en het team kreeg lastig grip op de set. Iedereen wilde heel graag slimme punten scoren, maar dat werkte helaas averechts, doordat ze vaak in het net of uit vielen. Dat gaf Gavoc de kans om de wedstrijd, toch een beetje onverwacht na een 0-2 set-achterstand, naar zich toe te trekken met 15-11 in set vijf.
Zeer zuur voor het gilse team na de sterke start, en misschien zelfs niet helemaal verdiend met alles wat in de wedstrijd gebeurde. Maar ja, dat zijn nu de feiten. Toch nog twee setpunten meegepakt. En zo pas ruim zes uur terug in de auto naar huis….. Wat een middag!! Maar de revanche thuis op 15 december zal niet mals zijn als het aan de spelers van Gilze ligt. En dan natuurlijk zien dat het team compleet is. Nog eventjes geduld. En ondertussen aanstaande donderdag in een thuiswedstrijd tegen CSS misschien al de eerste energie richting 15 december opbouwen met hopelijk weer een klinkende overwinning op CSS.