Wedstrijdverslag Gavoc’10 Heren 4 – Gilze 1

De eerste wedstrijd voor Gilze 1 thuis was vervallen kort geleden, dus 17 oktober zou de startwedstrijd worden voor het nieuwe seizoen. Met enige moeite lukte het om de sporthal in Oud Gastel te vinden en kon na het omkleden begonnen worden met warmlopen en inspelen. Als snel bleek dat er bij Gavoc’10 spelers in het team zaten die zeer waarschijnlijk uit een hogere klasse kwamen. De gesmashte ballen vlogen ons letterlijk en figuurlijk om de oren. Dat zou dus een pittige partij gaan worden. De eerste set lukte het nog aardig om in het spel te blijven. Hoewel het tempo erg hoog lag lukte het door volop inzet en bewegen om belangrijke punten te scoren. Sommige spelers van Gavoc begonnen zelfs een beetje zenuwachtig te kijken of de set toch wel hun kant op zou rollen. Door een paar goed serviceseries van Gavoc ontstond er toch een gaatje en dat team pakte met 25-17 de set. De tweede set bleef het tempo hoog en dat begon langzaam z’n tol te eisen. In het begin kon Gilze nog wel een beetje aanhaken, maar met keiharde aanvallen en slimme plaatsballetjes pakte Gavoc al snel weer het initiatief. Die lijn zette zich tot en met de derde set door. In de tweede set wist Gilze nog 14 punten bij mekaar te sprokkelen, maar in de derde set was de inspiratie even geknakt. Passes vlogen alle kanten op behalve richting de setuppers, dus kwam er geen fatsoenlijke aanval uit het team. Dat resulteerde ook in maar 7 punten in de derde set. De vierde en laatste set werd de stress-mantel afgegooid om toch nog één setje “eigen” spel te kunnen spelen en enigszins rust in het spel te krijgen. Begin van de set leverde dit wat resultaat op en ging de wedstrijd aardig gelijk op. Maar even later rook Gavoc de finish en zette een eindsprintje in. De laatst set kwamen we nog tot 13-25 voordat de scheids de wedstrijd ten einde floot. Een heftige wedstrijd. Gavoc is duidelijk een team wat niet bepaald in de 2e klasse thuis hoort in deze samenstelling. Voor Gilze 1 komende week eventjes bijtanken en de 29e nieuwe poging op de 1e thuiswedstrijd.