Wedstrijdverslag Gilze 1 – VCG 1

Ook voor Gilze 1 was het even wennen aan wat wijzigingen binnen het team. Bart van den Hout doorgestapt van Gilze 2 naar Gilze 1, nieuwe routinier Peter Goeijers erbij, en vaste spelers Frans en Arjan verhuisd naar Gilze 2. Dus weer even zoeken hoe alles z’n plaats moest vinden. Vanwege een blessure kon Peter deze keer alleen zijn bijdrage leveren als scheidsrechter, dus het team was precies 6 man sterk. De eerste set zoveel mogelijk met bekende posities gevuld. Bart v. H en Rob op setup, Erwin en Tim op midden en Jim en Bart v.d.H. op buiten. Ondanks dat we effe moesten wennen aan de wedstrijd, kregen we toch al redelijk vlot grip op de 1e set. Voor elk punt moest hard gewerkt worden, maar met een 25-21 winst als resultaat. De tweede set een alternatieve indeling. Erwin als extra setupper in opleiding, Jim naar midden en Bart v.H. naar buitenaanval. Dat werd een pittige uitdaging. Niet alleen op de het spel en de tegenstander letten, maar ook nog ’s op je eigen positie in het veld. Dat zorgde regelmatig voor wat foutjes en ballen die onnodig op de grond vielen. Hoewel we nog redelijk mee konden, glipte de set net met 22-25 uit onze vingers. De derde set in dezelfde opstelling. Verder gaan met de bestaande basis. Dat wierp gelijk z’n vruchten af. 25-20 winst. En hoewel de laatste set in dezelfde opstelling de vermoeidheid toch wel wat parten begon te spelen, kon EPVC onze 3-1 winst niet meer pareren. 25-18 winst voor set vier. Nu even een paar weekjes pauze en dan weer vol gas verder.