Wedstrijdverslag; Gilze 2 – EPVC ’66 1

Vanavond wacht ons de wedstrijd tegen de nummer 2 van de poule EPVC uit Prinsenbeek.
Op papier en ook uit het recente verleden een geduchte tegenstander.
In de eerste set loopt het moeizaam bij Gilze. De aanvallers hebben het moeilijk met het blok van de lange mannen aan de overkant. Gilze kijkt steeds tegen een achterstand aan. Met hard werken komen we toch gelijk, en gaan dan over de tegenstander heen. 25-20 winst.
De tweede set gaat gelijk al beter. Door een goeie service beurt pakken we direct al een voorsprong. Met tactische prikballen en beter kijken waar het blok van de tegenstander hangt lopen we uit, en winnen dan ook met 25-16.
Ook in de volgende set gaan we voortvarend van start en pakken deze met 25-11. Frans T. wordt al een beetje overmoedig, hij wil de laatste set de tegenstander onder de 10 punten houden. Dat is natuurlijk de goden verzoeken. We kijken al snel tegen een achterstand aan. Maar na weer enkele goede servicebeurten gaan we derop en derover. Setstand 25-16 .
Door de 4-0 overwinning weer een schaal met hapjes als beloning.