Wedstrijdverslag Gilze 2 ORV

Gilze 2 speelde in Oosterhout hun eerste wedstrijd in de derde klasse tegen VHWA. Om goed voor de dag te komen was er de afgelopen weken hard getraind. Zo hard dat Arjan al weer aan vakantie toe was, waardoor we als zevental aan de aftrap stonden.

We hadden verwacht dat het begin onwennig zou zijn, maar de eerste set verliep boven verwachting. Door goed serveren konden we de tegenstander fouten opdringen en kwamen we op een kleine voorsprong. In de loop van de set bouwden we de voorsprong nog wat uit, maar in de slotfase maakte VHWA een sterke servicereeks en kwam weer dichtbij. Ondanks een time-out konden we ons setpunt niet verzilveren. Hierna brak een spannende fase aan met kansen en fouten over en weer. Uiteindelijk trok VHWA met 30-28 alsnog aan het langste eind.

Vol goede moed begonnen we aan de volgende set, maar kregen direct het deksel op de neus. VHWA bracht onze passers in de problemen en we keken snel tegen een forse achterstand aan. In het vervolg herstelden we ons nog enigszins, maar verloren de set toch dik: 25-15.

De volgende sets was ons tegenspel beter, maar wisselvallig. Goede acties en onnodige fouten volgden elkaar op. Daarmee konden we aardig in de buurt blijven, maar VHWA nooit echt bedreigen. Met 25-19 en 25-18 gingen ook deze sets verloren en de wedstrijd dus met 4-0.

Licht teleurgesteld over de gemiste set keerden we terug naar Gilze, waar de kermis inmiddels gesloten was en we rustig konden natafelen. Met nog twee trainingen voor de volgende wedstrijd moeten we nog wat progressie kunnen boeken.