Wedstrijdverslag Gilze 2 – Voverdi Heren 2

Na een reeks van 4 opeenvolgende verloren wedstrijden moest dit een wedstrijd worden met winst. Dit alleen al voor ons vertrouwen en om onze status van dikke middenmoter te behouden. En het werd een wedstrijd voor de volle winst met een zinderende finale.
Voverdi moest hiervoor het slachtoffer worden.

De start van de 1ste set verliep vlot. We speelde constant en bouwden mooi uit tot half de set. Daarna vielen we terug en ging het gelijk op waarbij toch moesten afsluiten met 23-25 verlies.
De 2de set werd eveneens goed ingezet. We konden deze keer de opgebouwde voorsprong handhaven. Hun middenaanval, met daarbij lastig prikballen links van ons blok, hadden we beter onder controle. We wonnen deze set uiteindelijk op vrij eenvoudige wijze met 25-15.
De 3de set ging ook weer vlot. Met een 6-1 voorsprong vroeg Voverdi al een T.O., maar ons ijzersterk spel werd goed voortgezet. Daarna even crises, en een T.O. aan onze zijde bracht uitkomst. Ook deze set werd in winst omgezet 25-20.
De laatste set, ook hier weer goed van start. Maar Voverdi liep ook hier weer snel terug in, dit tot 2x toe. We hadden dan ook 2x een T.O. nodig om de neuzen te richten. Na onze laatste T.O. belande we van een voorsprong van 20-19 naar een achterstand van 22-23. De spanning steeg, we gingen tenslotte voor de volle winst. De druk van hun service was hoog en er was wat rust in de ploeg nodig. Een tactische wissel van Frans tussen Annet en Ad was even nodig om hun servicedruk te breken en onze aanval iets beter te bedienen. Het bleef echter spannend met 5 match points aan onze zijde, die pas bij 30-29 werd verzilverd. Winst, 3-1 met hard werken voor elkaar!!