Wedstrijdverslag Gilze JC1 – CSS JC1

Gilze zet succesreeks tegen CSS voort.

Donderdag 6 december speelde het Gilze JC1 team de returnwedstrijd tegen CSS. Een keertje tijdens eigen trainingstijd omdat geen passende weekenddatum meer te vinden was.
Na het inspelen en de ‘tactische’ bespreking met de coach ging het team stabiel van start. Service werden met concentratie over het net gespeeld en de rally goed opgepakt. Hiermee pakte Gilze gelijk een voorsprong. Eventjes had CSS nog een opleving om puntjes te scoren, maar het gilse team proefde de overwinning al en sprintte naar 25-11. Ook de tweede set zat Gilze goed in het spel en wederom een 25-11 winst. De derde set kwam CSS wat meer in hun ritme omdat de spelers van Gilze langzaam in hun ogen begonnen te wrijven. De eerste twee sets waren niet zo spannend geweest zeg maar. Het ging dus even redelijk gelijk op. Pas halverwege de set schrok het team wakker en pakte de draad weer op. Met 25-15 winst als resultaat. De laatste set waarschuwde de coach nog om nu proberen wakker te blijven, maar op het begin leek het tegen dovemans-oren gezegd. Passes vlogen alle kanten op, spelers kwamen moeizaam van hun plaats en services gingen te vaak fout. Gilze stond op enig moment zelfs 8-14 achter. Een tussentijdse timeout bleek na enige vertraging effect te hebben, want plots gingen de spelers mekaar weer coachen en zag je het team terug overeind veren. In enkele servicebeurten werd de stand naar 14-14 gelijk getrokken en langzaam in een voorsprong omgezet die uiteindelijk op 25-18 eindigde. Wederom dus een volle winst tegen CSS behaald.
15 december nog de laatste thuiswedstrijd van dit blok tegen een geduchte tegenstander, waar Gilze na een 2-0 voorsprong toch met 2-3 van verloor. Een uitdaging dus om nu de lijn wel door te trekken. Komt dat zien rond 13.30u in de sporthal.