Wedstrijdverslag Gilze JC1 – Dunamis JC1

Bij wijze van variatie een keer een thuiswedstrijd op de vrijdagavond. Het leek weer een uitdagende partij te gaan worden, want ook deze keer moest het team het met vijven gaan klaren. Dunamis zou eerst ook maar met vijven zijn werd vooraf gemeld, maar eenmaal binnen bleken ze met zevenen. Dus dat werd 5 tegen 6 spelen. De eerste set moesten beide teams nog even wat wennen aan elkaar, en de stand ging verassend gelijk op. Gilze zette nog niet veel druk op het spel en Dunamis wist het gemis van de zesde speler bij Gilze niet uit te buiten. Puntjes gingen over en weer en even leek de 1e set naar het uit-team te gaan. Pas helemaal aan het eind van de eerste set trok het team van Isa, Janouk, Marlou, Anouk en Job de winst naar zich toe met 27-25. De tweede set kende een vergelijkbaar verloop, hoewel Dunamis al vrij vlot een voorsprong had. Halverwege was de stand weer gelijk en tot aan de finish bleef het om en om puntjes uitdelen. Nu viel het kwartje met 28-26 richting Dunamis. De derde set gingen de services van het gilse team wat beter lopen en Dunamis had daar duidelijk moeite mee. Even had de tegenstander nog een opwelling en trok de stand weer gelijk. Maar daarna volgden een weer paar sterke service-series en Gilze sprintte in korte tijd naar 25-16. De vierde set werd nu erg belangrijk. Die zou bepalen of er nog een vijfde set gespeeld moest worden. Coach Karin motiveerde het team nog een keer om alles op alles te zetten nu ze de overwinning al konden ruiken. Dat bleek tegen geen dovemans-oren gezegd. Het team bleef regelmatig sterk serveren en ook diverse blokkerende en reddende acties lieten een leuk stukje volleybal zien voor het publiek. Lekker in de flow stoomde Gilze door naar een duidelijke 25-15 overwinning, waarmee weer ‘s een mooie winst na twee eerdere verliespartijen op de uitslagenlijst sierde. Op naar de return-wedstrijd tegen Dunamis op 27 oktober in de Frankenhal in Goirle. Hopelijk dan wel weer een keer met zes spelers en normale opstelling.