Wedstrijdverslag Zandberg 2 – Gilze 2

Deze dinsdag vertrekken we al vroeg richting Breda voor een wedstrijd tegen Zandberg 2. Uit naar Zandberg betekent dat we in een heel klein zaaltje op de bovenverdieping van het wijkgebouw moeten spelen, waar de schuine dakspanten maar net boven de antennes uitkomen. We weten dus vooraf dat het een vervelende wedstrijd zal worden en niet iedereen heeft daar zin in, dus zijn we maar precies met zes.

Uiteraard verloopt de eerste set wat onwennig. Iedere bal die niet precies goed wordt gestopt vliegt meteen tegen de muur, het dak of de extra obstakels die daaraan zijn bevestigd. De tegenstander is hier duidelijk op ingesteld en probeert de grenzen van het veld op te zoeken. We komen daardoor ruim achter, maar beginnen langzaam beter te spelen, bij 25-17 is de eerste set echter gedaan.

Ook de tweede set komen we aanvankelijk nog op achterstand, maar dan komen we op stoom en weten de achterstand langzaam om te buigen in een voorsprong. Onze services worden beter en we scoren enkele mooie aanvallen. Met 20-25 staan we weer gelijk in sets.

In de derde set denderen we over Zandberg heen. Eindelijk hebben we de juiste maat gevonden en met veel servicedruk schuiven we de tegenstander eenvoudig opzij: 12-25.

Helaas weten we dit in de vierde set niet vol te houden. Vanaf de overkant is serveren nog moeilijker en daardoor ontwikkeld zich weer een spannende set. In de slotfase rolt het balletje de andere kant op: 25-23.

Conclusie 2-2, maar een iets beter saldo voor ons. Redelijk tevreden rijden we snel terug naar Gilze voor een nababbel in het sportcafé.