Wedstrijdverslagen CMV 12-11-2017

sam_1153a sam_1152a

Gilze 5, bestaande uit Isabella, Fenne, Sam, Tygo en Rick begonnen de eerste wedstrijd tegen Condor 2. Het was eerst een beetje moeilijk, maar gaandeweg de wedstrijd ging het steeds beter. De wedstrijd werd gewonnen met 5-1. De tweede wedstrijd was tegen Volley Tilburg 1. Er werd goed gespeeld, maar Gilze 5 verloor toch met 2-4. De laatste partij was tegen Atak. Gilze zat duidelijk beter in de wedstrijd en won met 7-0.

Gilze 3 en 4 stonden deze wedstrijddag in dezelfde poule ingedeeld. Gilze 3 met spelers Mijke, Lisan, Vera en Elle begon met een opwarmer tegen Volley Tilburg 2. Gilze begon gelijk goed aan de wedstrijd en met veel inzet, goede plaatsballen en vooral spelplezier werd Tilburg relatief makkelijk met 30-10 en 39-7 overwonnen. Gilze 4, het team van Marit, Maaike, Amy en Rens, begon tegen Volley Tilburg 3 en had daar een hele zware dobber aan. Omdat het team nog even op gang moest komen liep het al snel een achterstand op, wat ondanks hard werken niet ingehaald kon worden. Ook de 2e set bleek de tegenstander een maatje te groot. 12-25 en 17-25 eindstand.
Na een korte pauze dan de onderlinge wedstrijd tussen Gilze 3 en 4. Beide teams zetten zich schrap, er werd keihard gewerkt en de wonderlijkste ballen gehaald. Na twee sets bleek Gilze 3 deze keer toch te sterk door met 31-15 en 35-15 te winnen.
Na weer een pauze wisselden de gilse teams van tilburgse tegenstander. Gilze 4 had nog een deel van het vuur uit de onderlinge strijd in zich en Volley Tilburg 2 kreeg dat uitgemeten. De punten gingen harder naar de gilse dan de tilburgse kant. Met 27-15 en 24-17 kon toch nog een winst genoteerd worden deze dag. Gilze 3 had een leuke uitdaging aan Volley Tilburg 3. Aan beide kanten werden volop punten gescoord, maar Gilze bleek ook hier de sterkere met 25-17 en 24-16

Gilze 1 en 2 begonnen deze dag als laatste met hun wedstrijdseries. Gilze 1 weer met het vertrouwde drietal van Job, Tijn en Mark. Eerste tegenstander CSS 1. Het hoogste team van de medeorganisator van deze wedstrijddag in Rijen dit jaar. Het relatief jonge team van CSS bleek echter nog niet tegen de jongens van Gilze opgewassen. Een duidelijke winst met 40-16 en 39-17 voor Gilze. Na een ruime pauze tegen Volley Tilburg 2 verder. Dat team maakte het vele malen moeilijker voor Gilze, maar daardoor werd de wedstrijd ook leuker. De eerste set zette Gilze nog een duidelijke stempel op de wedstrijd, maar de tweede werd slechts kantjeboord gewonnen. 34-17 en 32-30. De laatste partij tegen Hilver 2 liep net weer anders. De eerste set kon door maximale inzet maar net met 30-23 gewonnen worden. De tweede set was de weerstand een stuk minder, 41-21.
Gilze 2 begon tegen Goirle 1. Het meidenteam van Isa, Anouk, Janouk en Marlou begon enthousiast aan de wedstrijd. Gilze sloeg uitdagende services en haalde veel punten binnen. Goirle kreeg nauwelijks kans om op dreef te komen en verloor met 36-21 en 37-17. De tweede partij tegen Volley Tilburg 5 rolden de eerste set de puntjes bijna vanzelf binnen. Maar vooral ook door foutjes van de tegenstander. Dat team kwam maar niet op gang. Eerste set 34-8 winst. De tweede set kreeg Gilze het lastig om de aandacht er bij te houden, maar wist toch net met 23-20 te winnen. De afsluiter tegen Hilver 4 was een leuke partij. Beide teams hadden er veel lol in en de punten gingen over en weer, vooral ook met 3x spelen. De eerste set wist Gilze nog duidelijk te winnen met 26-12. De tweede met iets meer moeite 27-20.

Als met al dus weer heel wat pluspuntjes voor onze jeugdteams. Op naar de volgende ronde op 17 december.