Gilze JC1 start 2e helft met volle winst

Wedstrijdverslag Gilze JC1 – VC WIK Groot-Ammers JC2
De eerste wedstrijd in de tweede seizoenhelft bleek tegen een volledig jongensteam van VC WIK uit Groot-Ammers. Na het gebruikelijke inspelen en inslaan ging de partij dan om half 2 van start. Al binnen enkele minuten bleek dat dit team wel het meest luidruchtige team was tot nog toe meegemaakt. Wat liepen die jongens in het veld te roepen als team en naar elkaar. Je had bijna oordopjes nodig. Het gilse team was vandaag op volle kracht met Isa, Marlou, Anouk, Janouk, Elle, Vera, Tijn en Job. Het team had er zin in tegen de nieuwe tegenstander en kwam gelijk op gang. De jongens van WIK bleken meer praatjes te hebben dan organisatie in hun veld, waardoor Gilze van begin af aan wat puntjes kon pakken. Gaandeweg pakte WIK toch ook hun puntjes, maar Gilze hield de voorsprong tot 25-18. De tweede set kwam er nog veel herrie van de overkant van het net, maar het leek wel of WIK zichzelf aan het afleiden was. Ook hun service vlogen steeds vaker in het net. En ondertussen groeide Gilze verder in de wedstrijd met mooie services en alert spel aan het net. De tweede set werd dan ook met 25-11 afgefloten, en de derde set op vergelijkbare manier zelfs met 25-9. De vierde set begon Gilze wel een beetje tureluurs te worden van het geroep van de tegenstander. WIK pakte met vlagen de nodige punten, maar Gilze bleef redelijk stabiel in hun spel. Door een timeout van de coach kon het team eventjes bijkomen, om vervolgens de laatste puntjes vooral uit eigen spel af te dwingen. De vierde set eindigde daardoor in 25-17, waarmee de eerste volle winst binnen was. Een mooie start. Nu even een weekje vrij en dan de 26e een uitwedstrijd tegen CSS.