Wedstrijdverslag Gilze 2 – Zandberg 1

Voor onze laatste thuiswedstrijd kregen we bezoek van Zandberg. De doelstelling vooraf was een paar puntjes halen zodat we definitief van de laatste plaats af zouden komen.
De eerste set leek dat te optimistisch gedacht. Zandberg zette ons meteen onder druk met strakke services en voor we het wisten stonden we dik op achterstand. Een vroege time-out bracht redding en puntje voor puntje begonnen we aan de inhaalrace. Die leek te slagen want halverwege stonden we weer gelijk, maar toen gaf Zandberg nog een keer gas en verloren we alsnog ruim: 18-25.
De geslaagde inhaalrace gaf ons wel vertrouwen voor de volgende set. Vanaf het begin klapten we er op daardoor kwamen wij nu in het begin op voorsprong. Hierna ontspon zich een zwaar gevecht, waarin Zandberg steeds weer wat dichterbij kwam, maar iedere keer hadden wij een antwoord klaar, tot we tenslotte met 25-23 de set binnenhaalden.
De derde set leek een kopie van de tweede te worden, weer werd er hard gevochten voor ieder punt, maar ditmaal gooide Zandberg de handdoek al wat eerder: 25-19.
Nu de doelstelling was gehaald en we al veel energie hadden verbruikt lukte het niet meer om nog een keer op te laden voor de laatste set. We kwamen steeds een fractie te laat en verloren dik met 14-25.
Desondanks waren die twee punten voldoende aanleiding tot een kleine feestje in het sportcafé, met eindelijk weer eens een welverdiende schaal hapjes.